Często osoby mające swoją firmę korzystają z usług pisarzy, którzy uzupełniają treść w sieci na stronach internetowych, poprawią błędy, które czasem potencjalnych klientów mogą kuć w oczy. Także często nie przekazują istotnych wiadomości, nie zachęcają do działania, a nawet nie wzbudzają zaufania do profesjonalizmu strony.
Dlatego jak najlepiej zredagować taką treść dla dużej firmy jak mamy usługi takiego redaktora treści, bo ostatnio to praca bardzo konkretna i z dużą ilością zleceń, bo każdy w naszych czasach mających firmę ma swoją stronę internetową, którą chce jak najlepiej ubrać w słowa, aby zachęciła do zajrzenia.
Przeważnie taka osoba zatrudniona na danym stanowisku tzw. korektor. Poprawia wszystko co dla firmy jest ważne. W rzeczywistości im osoba ma większe kwalifikacje, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz edytować dokumenty także współpracowników, które idą do ważnych osób. Pytanie brzmi, jak to zrobić, aby to było efektowne? Najlepiej trzymać dystans i czytać ze zrozumieniem, a treść analizować kilka razy, aby dobrze zrozumieć potencjalne słowa osoby piszącej i przeanalizować wszystko doskonale.
Krok po kroku jak osiągnąć sukces w redagowaniu! Redakcja często oferuje takie zadania innym, aby treść była dobra I sprawdzona, za czym pojawi się dalej w dokumentacji czy internecie.
Organizacja na pierwszym miejscu.
Utwórz folder na swoim komputerze i wyraźnie go oznacz, abyś wiedział że tam będą teksty do redagowania. Skopiuj dokument w tym folderze jako zabezpieczenie przed różnymi sytuacjami najlepiej na dysku, który w razie jakiegoś wypadku zapisze wszystko. W razie potrzeby możesz także porównać późniejsze wersje z oryginałem.
Analiza tekstu początkowa.
Przejrzyj tekst, aby dobrze zrozumieć jego strukturę. Czy jest to w logicznej kolejności? Czy są części, które powinny być bardziej widoczne? Nagłówków, akapitów i wypunktowań – drobne poprawki mogą zdziałać cuda w wyglądzie dokumentu – warto na nie zwrócić uwagę.
Skróć tekst lub przedłuż treść gdzie to ważne.
Pamiętaj o wymaganiach dotyczących czasu czytelników. Upewnij się, że tekst nie jest za krótki, albo za długi w danych zdaniach. Jeśli masz czas, przejrzyj cały tekst co najmniej dwa razy – zawsze zauważysz rzeczy za drugim razem.
Pierwsza strona, pierwsze zdania najważniejsze.
Zwróć szczególną uwagę na początkowe strony i wnioski. Czytelnicy czytają zazwyczaj początek i koniec.
Koryguj tekst po kilka razy.
Poprawianie tekstu wymaga ciągłej koncentracji. Twój umysł może łatwo przejść do trybu zwykłego czytania, zmuszając cię do ponownego przeglądania tych samych fragmentów. Aby temu zapobiec, wypróbuj sztuczkę wizualną: powiększ dokument, aby tekst był znacznie większy, co daje szansę na wyłapanie szybciej błędów.
Zbadaj dobór słów czy dobrze się je czyta.
Redaktor przygotowując dokument, musi trafić w styl, język czytelników, aby był w pełni przeczytany. Po prostu spróbuj zminimalizować użycie pustych stereotypów, które będą mało zrozumiane.
Nie polegaj na oprogramowaniu do sprawdzania pisowni i gramatyki.
Takie właśnie Program pominie wszelkie literówki, które same w sobie są słusznymi słowami. Zautomatyzowane narzędzia do sprawdzania gramatyki są również zawodne i często udzielają złych rad. Zamiast tego może warto rozbudować swoją wiedzę na temat poprawności pisania.
Sprawdź dwukrotnie pierwszą stronę.
Błędy można ukryć w jakiś sposób na pod stronach, a jeśli znajdują się w nagłówku lub na stronie tytułowej, zepsują całą pracę. Skrupulatnie i systematycznie sprawdzaj nagłówki.
Używaj nagłówków, spacji, podpunktów.
Podziały stron i sekcje pozwalają zoptymalizować przestrzeń i uniknąć zlepienia się treści.
Ostatnia rzecz
Na koniec pamiętaj, że edytowanie męczy mózg. A zmęczony mózg nie jest skutecznym edytorem. Dlatego rób regularne, krótkie przerwy. Zaczerpnij świeżego powietrza, przejdź się po budynku, rozciągnij się, a nawet naprzemiennie ze stojącym biurkiem – cokolwiek Ci odpowiada. Warto też spożywać odpowiednie jedzenie pracując jako korektor, bo każdy nasz błąd odbije się potem na mniejszych zleceń, a to dla niektórych osób bardzo uciążliwe, bo wiele osób z tego żyje i nie pracuje nigdzie więcej tylko zajmuje się takimi usługami w sieci. Wygodne, ale też należy w tym zawodzie mieć samodyscypline, ponieważ osiągnięcie sukcesu to spora ilość czasu poświęconego na pisanie, interpretacje i mobilizacje samego siebie.
Zawód redaktor jest też obleganym w naszych czasach, a więc szukanie zleceń nie należy do łatwych można jednak wyszukiwać je po prostu w sieci na różnych ofertach pracy lub pisać do danych firm czy nie chcą takiego redaktor u Siebie. Kwalifikacje i świadectwa pracy są najlepszym priorytetem na większe zlecenia i lepiej płatne. Od czegoś na pewno zacząć trzeba, a więc małymi etapami warto poznawać rynek współczesny. Jak już znajdziemy odpowiednie dla siebie widełki cenowe i ilość zleceń do czasu to już można się cieszyć powodzeniem.